سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنگ کردن لپ تاپ سونی

هنگ کردن لپ تاپ سونی مشکلی است که کمتر کسی گرفتار آن نشده است. تقریباً همه افرادی که از لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنند حداقل یک بار با هنگ دستگاه خود مواجه شده‌اند. در این شرایط یا نتوانسته‌اند کاری انجام دهند یا اینکه با ترفندهای مختلف مشکل را به نحوی و شاید حتی موقتی رفع کرده‌اند؛ اما سؤال مهم اینجا پیش می‌آید که دلالیل اصلی هنگ کردن لپ تاپ سونی به واقع چیست و چرا چنین مشکلی بروز می‌کند.

لازم به ذکر است در صورت بروز هر گونه مشکل در لپ تاپ خود می‌توانید با نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تماس گرفته و مشکل خود را با متخصصین ما در میان بگذارید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم سیر تا پیاز هنگ کردن مداوم لپ تاپ را بررسی و شناسایی کنیم.

جالبه بدونین که هنگ کردن در لپ تاپ‌هایی که cpu  اونها ضعیف تره بیشتر و اتفاق میفته و حتی گاهی کار کردن با سیستم رو به شدن مشکل میکنه. رفع این اختلال گاهی کار راحتی نیست و نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره. آگه مشکل هنگ کردن لپ تاپ سونی شما با راه حل‌هایی که در ادامه ارائه می دیم برطرف نشد، بهتره از کارشناسان مجرب تعمیر لپ تاپ در نمایندگی رسمی سونی کمک بگیرین. همکارای ما به خاطر دانش و تجربه‌ی بالایی که دارن، می تونن مشکل رو ریشه‌ای برطرف کنن.

دلایل اصلی هنگ کردن لپ تاپ سونی

عدم سازگاری سخت افزاری لپ تاپ سونی با برنامه‌ها و نرم افزاری‌های نصب شده

نبود آنتی ویروس مناسب و ویروسی شدن سیستم

وجود اشکالات سخت افزاری در دستگاه

اجرای هم زمان تعداد زیادی از برنامه‌های سنگین و معمولی تا جایی که به سی پی یو فشار می‌آید

کافی نبودن رم لپ تاپ سونی

عدم وجود فضای کافی در هارددیسک لپ تاپ سونی

دیفرگ یا یکپارچه سازی ویندوز لپ تاپ سونی (defragment)

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ وجود داره که باعث میشن این مشکل برطرف بشه و عملکرد سیستم به حالت عادی برگرده. آگه پای ایراد یا نقص سخت افزاری خاصی در میون نباشه، روش‌های زیر به شما کمک می کنن که مشکل قفل شدن لپ تاپ سونی خودتون رو برطرف کنید:

کمی صبر کنید و به سیستم فرصت بدین که پردازش رو انجام بده.

دکمه Caps Lock رو برای باز شدن قفل سیستم فشار بدین. بیشتر کاربرای لپ تاپ سونی با انجام این کار تونستن مشکل هنگ کردن سیستم شون رو برطرف کنن.

برنامه‌های باز رو ببندید یا اصطلاحاً End Task کنید. برای این کار کافیه دکمه‌های Ctrl + Alt + Del رو با هم فشار بدین تا پنجره Task Manager باز بشه. حالا برنامه‌ای که قفل شده و کار نمی کنه رو انتخاب کنین و گزینه End Task رو انتخاب کنید. با انجام این مراحل، مشکل هنگ کردن لپ تاپ sony برطرف میشه.

راه اندازی مجدد یا ری استارت لپ تاپ هم یکی از روش‌هایی هست وقتی لپ تاپ هنگ می کنه مورد استفاده قرار میگیره و معمولاً کاربردی هم هست.

تعمیر هنگ کردن لپ تاپ سونی

از End Task استفاده کنید

دکمه‌های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. گزینه End Task را انتخاب کنید تا دستگاه از قفل خارج شود و هنگ کردن لپ تاپ سونی به گونه‌ای حل شود

کمی منتظر بمانید

 

خرابی های رایج گوشی سونی

اجازه دهید تا دستگاه روند پردازش را انجام دهد. گاهی لپ تاپ سونی فقط کند شده و در حال پردازش یک کار پیچیده است

لپ تاپ سونی را به یک مرکز تعمیر ببرید

از یک مرکز تعمیرات معتبر و استاندارد کمک بخواهید.

لپ تاپ سونی را ری استارت کنید

این روش ساده‌ترین راه حل است که اگر هنگ کردن لپ تاپ سونی به دلیل پردازش‌های سنگین باشد، معمولاً جواب می‌دهد.

نکاتی برای پیشگیری از هنگ کردن ویندوز

درسته که هنگ کردن لپ تاپ در بیشتر موارد به راحتی برطرف میشه و زیاد دردسر ساز نیست، اما بهتره تا جایی که میشه از بروزش پیشگیری کرد. اولاً اینکه همیشه سعی کنید متناسب با نوع و سطح کاربری تون لپ تاپ بخرید و محصولی رو انتخاب کنید که cpu قوی داشته باشه. تا حد امکان از اجرای همزمان چندتا برنامه‌ی سنگین در سیستم خودداری کنید. از نصب و آپدیت همیشگی یک آنتی ویروس معتبر روی لپ تاپ سونی تون غافل نشید که خیلی میتونه مؤثر باشه. موقع خرید لپ تاپ به ظرفیت رم و هارد دیسکش توجه کنید و همیشه برنامه‌های اضافی رو از سیستم پاک کنین.

نمایندگی تلویزیون سامسونگ

تعمیر لپ تاپ سونی