سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل بوت نشدن لپ تاپ ایسر

یکی از مشکلاتی که کاربران به ویژه پس از عوض کردن یا نصب ویندوز با آن مواجه می‌شوند، بوت نشدن لپ تاپ ایسر است. پس از این که لپ تاپ یا کامپیوتر روشن می‌شود، سیستم شروع به راه اندازی سخت افزاری و نرم افزاری می‌کند. سپس سیستم عامل با استفاده از boot loader از هارد فراخوانی شده و اصطلاحاً لود می‌شود. به این فرایند بوت شدن گفته می‌شود که طی آن اطلاعاتی مانند نام کارخانه سازنده BIOS، و جزئیات حافظه‌ی RAM در مانیتور به نمایش در می‌آیند.

اگر فرایند بوت شدن سیستم به درستی انجام نشود شما نمی‌توانید از لپ تاپ خود استفاده کنید. حال تصور کنید که لپ تاپ بوت نشده و هیچ یک از اطلاعات آن در دسترس شما قرار نگیرد. همراه ما باشید تا در ادامه دلایل و راه حل‌های بوت نشدن را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربردی‌ترین راه حل‌های بوت نشدن ویندوز

همونطور که اشاره کردیم، برای رفع مشکل بوت نشدن ویندوز راه حل‌ها و روش‌های مختلفی وجود داره. موارد زیر، بخشی از کاربردی‌ترین ترفتدهای رفع این مشکل محسوب میشن:

استفاده از Safe Mode ویندوز

قابلیت Safe Mode یه روش خیلی جالب و کاربردیه که میتونین ازش برای رفع مشکل مورد بحث استفاده کنین. این قابلیت، در واقع یه روش خاص بوت کردن هست که به کم‌ترین میزان از نرم افزارها استفاده میکنه. بارها پیش اومده که فقط با یه بار راه اندازی ویندوز با استفاده از سیف مد یا حالت امن، مشکل بالا نیومدن ویندوز برطرف شده.

بررسی باتری لپ تاپ

شاید براتون جالب باشه بدونین که یکی از دلایل بوت نشدن ویندوز در لپ تاپ acer، مشکلات باتری این دستگاهه. بنابراین وقتی با این مشکل مواجه میشین، بد نیست شارژر رو عوض کنین یا این که باتری رو مورد بررسی قرار بدین. آگه دیدین این قطعه مشکل داره، باتری رو بیرون بیارین و با وصل کردن لپ تاپ به برق، مجدداً بالا اومدن ویندوز رو امتحان کنین. خیلی وقتا با این کار مشکل حل میشه. 

جدا کردن USB ها

یکی از ایرادهایی که بروز رسانی جدید ویندوز 10 داره، آینه که گاهی به خاطر سازگار نبودن یو اس بی های وصل شده به لپ تاپ، ویندوز بوت نمیشه و بالا نمیاد. معمولاً با کردن همه‌ی USB ها از دستگاه و ری استارت کردنش، مشکل برطرف میشه.

باتری لپ تاپ را چک کنید

جالب است بدانید که یکی از دلایل بوت نشدن لپ تاپ ایسر، مشکلات باتری لپ تاپ است. بنابراین وقتی با این مشکل مواجه می‌شوید، شارژر را عوض کرده و یا باتری را مورد بررسی قرار دهید. در صورت خرابی باتری حتماً آن را از دستگاه خارج کرده و با وصل کردن لپ تاپ به برق، مجدداً بالا آمدن ویندوز را امتحان کنید. گاهی مشکل با انجام همین کار ساده برطرف خواهد شد.

بوت سریع را غیر فعال کنید

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ acer، سیستم بوت سریع است. بوت سریع بخشی از تنظیمات BIOS یا UEFI است که اجازه افزایش سرعت عمل ویندوز را به سیستم می‌دهد.

خوشبختانه به راحتی می‌توان این قابلیت را که با نام Fast Boot شناخته می‌شود، غیر فعال کرد. برای این کار باید با زدن دکمه Delete به BIOS/UEFI وارد شوید. بعد از این کار، گزینه Fast Boot را از تب Advanced پیدا و آن را غیر فعال نمایید. البته لپ تاپ‌هایی که قبل از 2013 تولید شده‌اند از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

چرا لپ تاپ اپل به اینترنت وصل نمیشود؟

سایر روش‌های رفع بوت نشدن ویندوز در لپ تاپ

علاوه بر مواردی که بررسی کردیم، روش‌های دیگه ای هم برای رفع مشکل بوت نشدن ویندوز وجود داره. استفاده از System Restore یا Startup Repair، تنظیم مجدد نام درایورها، دور زدن صفحه بارگذاری جدید ویندوز، استفاده از نرم افزارهایی مثل: Boot Repair Disk و در نهایت، ریست فکتوری لپ تاپ ایسر هم میتونه بهتون در رفع این مساله کمک کنه.

مشکل مورد بحث به صورتی هست که معمولاً با استفاده از یکی از روش‌هایی که بررسی کردیم، برطرف میشه. اما آگه احیاناً هیچ کدوم از این روش‌ها کارساز نبود، بهتره برای دریافت راهنمایی‌های فنی‌تر، از کارشناس‌های تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ در نمایندگی مجاز ایسر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر، یکی از معتبرترین مراکز فروش و تعمیرات انواع مدل‌های لپ تاپ، تبلت، پروژکتور و … این کمپانی محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش‌های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربرا ارائه کرده.

عرضه‌ی جدیدترین تولیدات ایسر به صورت اورجینال، ارائه‌ی مشاوره‌های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه‌ی گارانتی معتبر، تعمیرات تخصصی، بررسی و ترمیم انواع محصولات برند مورد بحث و مواردی از این دست، مهم‌ترین اقداماتی هستن که نمایندگی مجاز این برند در مرکز سخت افزار ایران، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می تونین از خدمات و سرویس‌های متنوع نمایندگی ایسر به ویژه در زمینه تعمیرات تخصصی بهره مند بشین.

تعمیر لپ تاپ ایسر